
Beatriz Mothe Pujadas
Lleida, 1977. Beatriz Mothe, MD, PhD, treballa a IrsiCaixa des del 2007. Va centrar el seu doctorat, desenvolupat gràcies a un programa nacional competitiu de post-especialització per a metges (ISCIII Rio Hortega CM08/00020; 2009-2011), en l’estudi dels mecanismes immunològics, virològics i genètics que determinen el control de la infecció pel VIH i que es podrien incorporar en el disseny de nous candidats a vacunes terapèutiques (premi 2012 a la millor tesi sobre malalties infeccioses).
Ha participat activament en els assaigs preclínics de l’immunogen HIV T-cell (anomenat HTI), dissenyat per redirigir la resposta CTL cap a les regions conservades del VIH per al control de la replicació viral. Després de dues estades al Ragon Institute de Boston i l’NCI-Frederick, i després d’assolir un dels primers programes post-doctorals per a investigadors clínics de l’ISCIII Joan Rodés (JR13 /00024; 2014-2016), ara és investigadora associada del grup d’Immunitat Cel·lular i Genètica de l’Hoste d’IrsiCaixa, dirigit pel doctor Christian Brander.
També treballa a la Unitat de VIH de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, on co-lidera amb el Dr. José Moltó la línea de Vacunes, Immunoteràpies i Farmacologia. Com a investigadora clínica, es dedica principalment a la identificació i monitoratge de persones amb infecció aguda pel VIH i controladores d’elit (liderant les cohorts Early_cART i de controladors) com a models per a una cura funcional. Alhora, coordina el desenvolupament d’assaigs clínics i el seu immunomonitoratge dins l’àrea de vacunes terapèutiques i estratègies d’eradicació, cosa que fa palès el seu perfil traslacional.
Mothe participa com a docent en el màster oficial en Zoonosis i Una Sola Salut (UAB) des del 2016 i co-dirigeix, amb el doctor Brander, una tesi doctoral en Immunologia Avançada (UAB). També és professora agregada de la Càtedra de Malalties Infeccioses i Immunitat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) des del 2014.
IL7RA rs10491434 polymorphism is related to spontaneous HIV infection control in naïve HIV-infected patients: A retrospective study.
Plasma proteomic profiling identifies CD33 as a marker of HIV control in natural infection and after therapeutic vaccination.
Sirtuin-2, NAD-Dependent Deacetylase, Is a New Potential Therapeutic Target for HIV-1 Infection and HIV-Related Neurological Dysfunction.
Disruption of the HLA-E/NKG2X axis is associated with uncontrolled HIV infections.
T cell immunity.